Friday, March 2, 2007

Frukost


Jag äter bara de viktigaste pillren nuförtiden. Johannesört-treden började för några år sen, för att bota allmän spattighet och koncentrationssvårigheter. När jag pausade blev jag lite deprimerad, och läste på asken att johannesört även ordinerades mot lätt depression. Så nu är jag fast på det. Rosenrot är för att bli piggare. Därtill: från norra norrland. Den röda är en amerikansk multivitamin. Juicen är Tropicanas orange/tangerine = av bästa sort. Sen är det banan och äpple i flingorna. Det är svårt med frukt nu, stora delar av kaliforniens citrusskörd frös inne pga den kalla vintern, så det som finns är både lite kackigt och dyr. Tack för att jag har hittat Manhattan Fruit Exchange i Chelsea Markets. Igår var det nära att vi köpte en hög dragon där för att den var så vacker.

PS: Vem ska skriva om Morandi, den rosa såsen, de friterade kronärstskockorna och risotton med blåbär?

PS 2: hej mamma, jag skriver från ett bord i Bryant Park. 20 grader här plötsligt.

4 comments:

Karin said...

det ar som att lamna in en bestallning till universum - man bara skriver pa bloggen vad man vill att den ovriga redaktionen ska berora och sa vips dyker det upp!

hade du forresten somnat nar jag fick dem att gora chokladsas till crepes ocksa? pa menyn stod det "fruktsas" uu inge gott tyckte jag

det viktigaste ar ju i alla fall att m behandlar den dar skrackisen till dessertboll

Karin said...

ps. vi maste starta dig pa lite prescription drugs sa kan du slanga de dar pillren du petar i dig till forman for mer riktade sma saker

Anonymous said...

Skönt att höra att du inte fryser längre, då behöver jag inte skicka kamelhårskalsongerna! Perfekt blogg för att kolla att du äter ordentligt, frukostbilden är en fullträff! Håll dig till hälsokostpillren, det tycker då jag!

Anonymous said...

undrar vilken rosa sås du syftar på? om det är nåt jag kan bidra med.