Wednesday, February 7, 2007

amanda gillar lavender-te


Nej darling M det gar inte att kommentera utan att man ska logga in pa nagot satt som jag inte begriper! Sa om du kan komma hit och visa mig sa ska jag gora det men annars vet jag ingen rad. Anyway jag var pa Soho House igar i min basta Amanda Peet-look, diadem och parlorhangen, matt rod mun, kortarmad svart cashmerepolo och horig spetskjol och nazistovlar igen. Trevligt men tjatjatigt sallskap som bara ville prata global warming och fundraising och Obama och jag holl pa att do av uttrakning sa jag drack en halv flaska pinot noir och blev helt salongs. Da hade jag redan kommit en timme foresent efter att ha suttit i E:s underbara nya WV-lagenhet och hallt i mig en halv skumflaska rodvin ocksa. Nar pommes friten val anlande var jag pa sa bra humor att jag inte tyckte att det lat som nagot problem med smaltande glaciarer och forsokte fa kanadensaren bredvid mig att bara prata franska, lite sadar som Serge Gainsbourg, men han gjorde det liksom inte med nagon direkt kansla tyckte jag. Sedan vid desserten cirka sa luktade det svagt av marlboro lights fran det dar lilla rummet dar mannen och de riktigt forlorade eurotrash-brudarna roker, och det var helt underbart. Det var den ena hojdpunkten och den andra var min silverkanna earl grey-te med lavender. Jag slet av den dar lilla etiketten som hangde ut fran tekannan sa nu ska jag bestalla en hel lada av det dar, ah sa gott var det forstar inte varfor ingen har kommit pa det forut. Hoppas det finns pa the internets. Idag har jag en tung skon sten i huvudet och har mascara under ogonen och nu maste jag ringa till Pakistan. Undrar vad fan de ater dar. Hoummos typ?

ps. Hittade lappen: http://www.tealeaves.com/tea/product.aspx?prodid=129 helt fantastiskt. Maste hitta tepasar hatar loste.

1 comment:

Anonymous said...

Vad kul att ni startat en blogg tycker jag. Och har aldrig tankt pa att du skulle se ut som Ms Peet heller ;-)

Ska bli kul att testa pa Sichuan och Hunan kineshaken nar man kommer tillbaka till on efter ett kortare besok med "riktig" kinesisk mat har soder om Peking.

Ses i mars!