Thursday, February 22, 2007

bröllop



En till eftersom jag precis har fått tillbaka min inloggningskraft.

För några veckor sen bodde jag hos en kompis. En kväll var det fejkad bröllopsfest där. En vän till en vän vill ha arbetstillstånd i USA och har därför gift sig med sin rumskompis. De behövde bilder från sin bröllopsfest att visa upp på green card-förhöret som följer. Den hade vi i ett litet rum. Brudgummen var nervös. Folk sköt konfetti. Det gick rykten om att paret gillade på riktigt att de var tvungna att kyssas framför kamerorna. Gerard Depardieu! Det fanns många vita rosor, mycket glitter, många fotografer och en gigantisk tårta, med god "icing" på. Vad är icing? Vad består det av? Som svensk är man van att få grädde utanpå.



Festen slutade med att en fotograf berättade om hur hennes man har blivit besatt av ufon. Jag blåste upp min luftmadrass extra mycket.

2 comments:

Anonymous said...

Icing är väl en smet med florsockergrund som stelnar. Fast nu har jag glömt bort vad det heter på svenska! men man har det ju på tex såna där kokosrutor som man gjorde när man gick i mellanstadiet.

Anonymous said...

Glasyr.

Vad är då frosting?