Saturday, February 10, 2007

historien om en valentine


OMG. Jag var sa nojd att jag listade ut hur man skulle gora for att fa upp bilder har och sa forlorade jag mig helt i gamla foton som ligger pa osorterade stallen i min dator. Och sa hittade jag den har. Det ar min valentine-dessert fran for tre ar sedan.

Det sporegnade.

Vi at middag pa nagon slags omojligt autentisk pizzeria i Harlem dar det var vi och fem andra personer som verkade tillhora familjen. Utanfor blinkade en skylt: ”lube car wash” eller om det kanske var ”car wash lube” jag minns inte riktigt. Jag drack surt vitt vin ganska fort och snurrade runt i nagot slags forsok till konversation som mest gick ut pa att gora sa mycket o-ljud som mojligt sa att jag skulle fa tillfalle att puta med lapparna for att det skulle se ut som att jag ville kyssas. Jag minns vad jag hade pa mig. Svart kort trenchcoat och hoga slingback-skor. Pradakjol och liten kofta. Nar jag holl pa att ramla omkull vid central park north sa erbjod han mig sin arm, fast jag tog den inte. ”Litar du inte pa mig” sa han lite skamtsamt. Jag tyckte det var en dum fraga. Sjalvklart litade jag inte pa honom. ”I just don’t trust Kate Spade” sa jag och log ljuvt mot honom. Sa tog jag hans arm.

No comments: